Kim Unutturabilecek Seni

6/05/2009

İstanbul'u aydınlatıyordu saçların
Güneş gibi açıyordu her bir teli
Kızkulesi’nin en üst tepesinde
Ve sahiller ısınıyordu gelişinle

Her gün bir başka güzeldin
Her gün bir başka şekildi saçların
Pırıl pırıl parlıyordu gözlerin
Sarayburnu’nda / Gülhane park’ında

Şimdi yoksun...
Hasrettim saçlarına
Karanlığa mahkûm oldu şehri İstanbul
Ardında caddeleri siyaha boyadın sanki
Kuşlar sahipsiz kaldı Sultanahmet'te

Yürüyorum karanlık bir şehirde
Yapayalnız siyah bir sahilde
Eskiden deniz tutmazdı beni
Görülmüş şey değil içim ürperiyor
Temmuz ortasında üşüyor yüreğim

Artık hiç bir şey eskisi gibi değil
İstanbul beni
Ben ise gözlerini arıyorum...

Hangi balıkçının oltasına takıldın da gittin
Hangi vicdansız ekmek arası yaptı gözlerini
Hangi densiz öpüyor şimdi kiraz dudaklarını
Söyle kim okşuyor saçlarını Galata köprüsünde

Hangi mum aydınlatacak şimdi koca şehri
Senden sonra hangi bakış büyüleyecek gözlerimi
Hangi yürek sökebilecek yüreğimdeki pasları
Hangi babayiğidin kızı doldurabilecek yerini
Ve hangi varlık unutturabilecek bana seni…

(19 Ocak 2007-İstanbul)

Abdulsemet Telimen